(Oprichter en Voorzitter Stichting Ester)

1 van de 3 genomineerden voor de Kartiniprijs 2023

Door anderen te helpen en binnen haar familie het gesprek aan te gaan heeft Laxmie zelf de vicieuze cirkel kunnen doorbreken. Laxmie zet zich sinds 2015 belangeloos in voor slachtoffers van huiselijk geweld en financiële uitbuiting. Met Stichting Ester begeleidt zij jonge vrouwen die kampen met depressies en zelfmoordgedachten. Door de jaren heen zijn veel slachtoffers geholpen en dankzij haar verder begeleid richting professionele hulpverlening. Daarnaast organiseert Laxmie Duizendschoon huiskamertrainingen aan vrouwen die een uitkering ontvangen en motiveert zij hen om vrijwilligerswerk te doen. Verder begeleidt zij jonge vrouwen zonder startkwalificatie om weer een opleiding te gaan volgen en een diploma te halen. Als stagebegeleider ondersteunt zij kwetsbare mbo studenten. Laxmie is een rolmodel voor meisjes en vrouwen. Zij laat de kracht van een vrouw zien en hoe belangrijk het is om bepaalde patronen te doorbreken en hoe belangrijk het is dat er binnen migrantengroepen aandacht komt voor deze heftige thema's. Haar motto is: praat niet over mensen maar met mensen.